lauantai 19. elokuuta 2017

Sverige här är jag igen!🇸🇪

Hej på er alla fantastiska och guldvärda människor! ✨

Tänkte berätta här lite nu vad som hänt efter praktiken som jag gjorde i Skåne under november-december.

Efter praktiken flyttade jag alltså hem tillbaka till Finland för att avsluta studierna och de 2 fantastiska år i Åbo.
Tillbringade vårkvällarna med vänner. Och så jobbade jag en aning också.
Sedan blev det dags för att skriva under jobbkontraktet och packa mitt pick och pack i tre resväskor och flyga tillbaka till Sverige och Skåne.

Strax efter påsk började jag på mitt nya jobb var jag praktiserade vid jultiden. Vårterminen var häktisk, men sommaren var härlig😍.
Nu har äntligen höstterminen börjat. Hoppas på ett fint läseår med många lärorika stunder tillsammans med barnen och de andra pedagogerna.

Livet alltså här ler. Älskar att bo vid havet. Älskar klimatet och sist men inte minst oxå människorna här.💕

Våga prova Ta ansvar Var snäll Tänk kunskap 💛 4 kärnvärdena inom montessori. 

Vi hörs❤😘


Ei kommentteja: