perjantai 11. marraskuuta 2016

Första veckan över

På måndag morgon var det lite spännande. Det var ju första dagen på min praktikperiod och det betydde att det var första dagen på dagiset.
Jag gör min praktik på en montessori daghem, dock talar de här om montessori  förskola.
Personalen o barnen tog mig varmt emot.
Under dagen hände inte så mycket lekte, pysslade och var ute.
Jag var jätte trött efter dagen och när jag kom hem så tog jag en 2.5h vila o la mig vid halv nio.

På tisdag vaknade jag pigg. Gick till förskola. Barnen ville lära sig finska ord och de tyckte det var skojigt när ja sa ord på finska.
När jag kom hem så gick jag på en promenad med lilla Zoe. Det är ute höstväder och väldigt blåsigt med några minus grader.

På onsdag morgon vaknade jag och fann den första snön som snöat under natten. På onsdag hände det inte särskilt något, förutom att det  är gympa och då går gruppens äldsta barn o har gymnastik i en skola.

På torsdag hände det ingeting. Var till förskolan, gick på kvällen på en promenad och lade mig tidigt.

Idag, på fredag hade vi pysseldag på förskolan. Kom hem, åt mellis och nu ba tar vi det lugnt med Zoe på soffan.

Det var i början konstigt att tala svenska hela tiden på förskolan, men nu har man vant sig. Nu känns det bara konstigt att tala finska. Haha

Ei kommentteja: